A kedvenc márkánk termékinek tesztje, bemutatók és akciók

Minden ami Xiaomi

Xiaomi 70 Minutes fedélzeti kamera teszt

2018. március 13. - xiaomifan

20171028185252_43921_1_eredmeny.jpg

A legújabb szerzeményünk a Xiaomi autós kamerája volt. Miután megkaptuk a küldeményt, a kicsomagolás után előtűnt a diszkrét fekete kartondoboz. Az egyszerű megjelenésű doboz szinte kívánja, hogy kinyissák.

 

Kicsomagolás

 

70_mai_dash_cam_006.JPG

70_mai_dash_cam_007.JPG

A dobozon belül található egy leírás, a szélvédő rögzítéshez használható fólia, és a kamera. A többi tartalom igazi meglepetés, a készülékhez jár egy 3.5 méteres MicroUSB kábel (könyök csatlakozóval) és egy autós szivargyújtós töltő. A kamerán, egyik oldalán található a MicroUSB csatlakozó és az SD kártya foglalat, a másikon pedig a be-, és kikapcsoló gomb. A kamera hosszanti oldalán helyezkedik el az optika. Az eszköz tapintása kellemes, minőségi anyagokból készült és a formaterve is tetszetős. Nem az az eddig megszokott forma. 

70_mai_dash_cam_004.JPG

70_mai_dash_cam_002.JPG

70_mai_dash_cam_001.JPG

Kibontás után behelyeztük a memóriakártyát, majd míg az eszköz töltődött, addig letöltöttük a 70 Mai Dash Cam App-ot. Regisztrálni kell egy fiókot (Google fiók is megteszi) és bejelentkeztünk. Mivel a kamera WLAN kapcsolaton keresztül kapcsolódik a telefonhoz, első körben párosítani kell a telefonnal, ha minden rendben, akkor bekapcsolás után felvillan a zöld LED és már megy is a felvétel.

 20171028185252_48364_eredmeny.jpg

Képességek:

 

Video felbontás:    1920x1080p @ 30 képkocka

Képrögzítés:          2MP

Látószög:              130 fok

Szenzor:                3 irányú G-sensor (gyorsulásszenzor)

Képalkotó:             Sony IMX323 ½.9”

Akkumulátor:         240mAh

Tárhely:                 microSD kártya foglalat

 

nevtelen_19.jpg

1509617624746742.gif

A kamera nagyon könnyen kapcsolódik a telefonhoz, és az program elindítása után már látjuk is a kamera előtti képet, egyúttal itt lehet ki- és bekapcsolni egy két szolgáltatást. Pl.: a gyorsulásszenzort, mikrofont. A videókat 1 perces részekben rögzíti a készülék, hanggal vagy hang nélkül ez a beállítástól függ. Megjegyzem, hogy egy gyengébb, illetve régebbi számítógépen sem akad a Full HD videó még hanggal sem, ami egy nagy piros pont a tervezőknek, hogy sikerült olyan kodeket találni, ami nem terheli le a lejátszó számítógépet, bár ebben nagy szerepe van a videó tömörítésnek is, hiszen 16 mbps adatfolyamot generál. Ezeket a videókat vissza is lehet nézni, miután felmásoltuk a telefon tárhelyére vagy áthelyeztük a memóriakártyát a telefonba.

 screenshot_2018-02-04-14-33-03.png

A nagy próba

 

A tesztelés időszaka alatt volt nappali és éjszakai felvétel is. Igazán kiváló gépet rögzít, sajnos a magyarországi utak többé-kevésbé alkalmatlanok, hogy rázkódásmentesen haladjunk rajtuk, de még így is igazán remek videó anyagot vesz fel. A rendszámtáblák szinte minden esetben olvashatóak, még éjszaka is (kivétel a külső kerületek útjai, itt a kelleténél több a kátyú és úthiba), nappal pedig még a nagyobb méretű típus elnevezések is könnyedén leolvashatók az előttünk haladó járművek hátuljáról. A fájlokat 1 perces videókként rögzíti az eszköz, átlagosan 115-120 MB méretű fájlokat hoz létre (egy 75 perces túra hangfelvétellel 5.1 – 5.5 GB). Amikor megtelik a kártya, akkor a legrégebbi fájlt letörli és annak a helyére rögzíti az újat. A G-Sensor (gyorsulásszenzor) létjogosultsága abban merül ki, hogy egy erősebb behatásra, mondjuk egy komolyabb fékezésre vagy rosszabb esetben ütközésre azonnal elkezd rögzíteni videót egy külön mappába a memóriakártyán. Ezt az úgynevezett „vészhelyzeti videót” az eszköz nem írja felül még akkor sem, ha megtelik a kártya.

1_61.jpg

Sajnos, mint mondtam a magyar utak állapota eléggé megnehezíti a kamera használatát ebben az esetben, mert ugyan állítható a szenzor érzékenysége, egy komolyabb úthibánál azonnal átkapcsol a kamera vészhelyzeti módba. A telefonos program tud angol nyelven és feltelepíthető Android és iOS rendszerre is.

Menetrögzítés a valóságban

 

Negatívumok, a pozitívumok mellett: 

  • sajnos az akkumulátor viszonylag hamar lemerül, de addig kitart amíg a felvett adatokat felírja az SD kártyára.
  • a kütyü csak kínai nyelven kommunikál, bár lenne lehetőség hangutasítást adni de csak a kantoni kínai parancsokat ismeri fel.
  • a kezelési leírás is csak kínai nyelven mellékelve, egy árva angol leírást nem lehet találni még a hivatalos honlapon sem.
  • a legkellemetlenebb, hogy a kamerához nem jár memóriakártya (8 – 64GB Class 10 javasolt). De ez megteremti a lehetőséget, hogy a vásárló eldöntse, mekkora tárhelyet szeretne használni.

 

Vélemény

 

Egy minden tekintetben jól használható fedélzeti kamerát kap a vásárló a pénzéért, ami igazán remek videót és képet tud rögzíteni. Ha felül tud emelkedni az egyszeri vásárló azon, hogy csak kínai nyelven kommunikál a masina, akkor elsőrangú társ az utazásokon.

Mindenképpen megemlíteném, hogy nem egy nagy és csúnya bumfordi kamerát helyez a tulajdonos a műszerfalra, hanem egy kellemes tapintású, majdhogynem diszkrét kis eszközt rögzít a szélvédőre, ami nem zavarja a sofőrt a vezetésben és nem rondítja el az utastér összhatását sem.

A Xiaomi autós kamerát innen rendeltük

  

Csatlakozz hozzánk, legyél te is Facebook oldalunk tagja, így mindig frissen tájékozódhatsz az új híreinkről és a kedvezményes akciókról!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenamixiaomi.blog.hu/api/trackback/id/tr10013735854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása